Gridiron blog

Az amerikaifutball itthon és a nagyvilágban, a napi híreken túl. Elemzések, érdekességek.

Facebook

Twitter

Legutóbbi kommentek

2010.02.08. 22:21 playcaller

Aréna után

Egész este az aréna összefoglalót próbálom megírni, de nem nagyon megy. Még elég fáradt vagyok, ahogy szerintem sokan mások is, tegnap egész nap az arénán voltam, utána meg egész éjszaka SuperBowl-t néztem ismerősök és néhány sör társaságában.

Nehéz lenne pár mondatban összefoglalni a benyomásaimat a tegnapi kupáról. Talán holnapra elkészül a bővebb értekezésem az eseményről. Egyelőre annyit, hogy újra meglepett a magyar amerikaifutball alacsony színvonala, a komoly, már-már ön- és közveszélyes tudáshiány.

A csapatok egy részén látszott, hogy nagyon készült. Voltak ügyes és kevésbé ügyes csapatok. Láttam pár kifejezetten jó, vagy inkább fogalmazzunk úgy, hogy nagy potenciált rejtő fiatal játékost.

Azán persze megvoltak a szokásos dolgok is.

Csúszott az egész program, menet közben megváltozott a lebonyolítás menete. A Titans ezen annyira kiakadt, hogy színpadias keretek között visszaléptek. Véleményük szerint hátrányosan érintette őket a változás, amiben, azért lássuk be, van némi igazság. A Miskolc helyett a Zala Predators-zal kerültek volna össze az elődöntőbe jutásért. Azért nekem annyira nem tetszett, hogy visszaléptek. Megértem a sértettségüket, biztosan igazuk van, de akkor sem nézett ki jól ez a történet.

Hát a Youngboys-ra szavazóknak nem jött össze. Ahogy már a kommentek között NihgtBoY megjegyezte, a Youngboys-nak nagyobb volt talán a füstje, mint a lángja (ezt a haka-dolgot nem is próbálnám értékelni). Ha az eredményeiket nézzük, akkor biztos. A defense-ük nagyon tetszett és jól is játszott, bár Szűcs Mátétól nem is vártam mást. Az offense kifejezetten gyenge volt. A két csoportmeccsüket elvesztették, a rájátszás első körében a Soldierst legyőzték, de kevés volt a szerzett pontjuk, így nem jutottak tovább. A Soldiers elleni mérkőzésen lesérült az irányítójuk, Bencsics Márk, ahogy hallottam agyrázkódása volt, remélem már jobban van.

A Wolves minden meccsét (4) megnyerte, a játékosoknak az lehetett a legnagyobb kihívás, hogy két mérkőzésük között hogyan próbálják ébren és játékra készen tartani magukat. Na, ennyire simán azért nem ment nekik. Első meccsüket a Youngboys ellen játszották, és ahogy várható volt, kiélezett volt a küzdelem, 9-7-es végeredménnyel. Ezen a mérkőzésen a Wolves offense mindössze egy egészpályás TD passzt és egy, az utolsó drive-ban megszerzett 1st down-t tudott felmutatni. Utána már belelendültek, nem volt kérdés, hogy megnyerik a tornát.

A Győr teljesesítette a kötelezőt, futójátékkal és néhány látványos és jó passzjátékkal bejutottak a döntőbe (a legtöbb pontot ők szerezték a tornán), ahol viszont már egyáltalán nem tűntek ellenfélnek a Wolves számára és igazán komolyan egy pillanatig sem merült fel, hogy nyerhetnek. Schwartz Ferenc szépen bevitte a hátán a csapatot, de a Wolves defense ellen már ő sem volt elég.

Döntő Offense MVP: Pethő Ferenc (Wolves - OL)

Döntő Defense MVP: Dancsi Tamás (Wolves - LB)

Én jól szórakoztam, sok emberrel találkoztam, beszélgettem és ahogy láttam, a csapatok is jól érezték magukat (talán a Titánok nem annyira) és végül is ez a lényeg.

Remélem holnapra összeszedem magam és írok egy normálisabb összefoglalást.

5 komment

Címkék: wolves amerikaifutball titans sharks arena kupa youngboys

A bejegyzés trackback címe:

https://gridiron.blog.hu/api/trackback/id/tr741740598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DPO 2010.02.08. 23:12:16

Na! Vártam már az összefoglalódat az arénáról. Köszi.

Szerintem az egyetlen pozitívum a netes közvetítés volt.

playcaller · http://gridiron.blog.hu/ 2010.02.08. 23:22:03

@Lacza: ááá, alig élek még a tegnapi maratoni aréna és SB nézés után, talán holnap képes leszek értelmes mondatokat összerakni...

NightBoY 2010.02.09. 00:04:27

Nekem ez volt az első arénám amin voltam, és elmondhatom, hogy tényleg sok pozitív élménnyel tértem haza. Sok csapatot most ismertem csak meg személyesen és elmondhatom, hogy legtöbbször pozitívan csalódtam. A lebonyolitás meg hát olyan volt amilyen...
Megértem én, hogy egy ilyen rendezvényt összehozni kurva nagy feladat és idő, és valószínűleg nagyon-nagy haszon sincs benne így biztos, hogy sokan csak "társadalmi munkába" nyomták, ezért nem is akarok sok negatív dolgot zúdítani feléjük. Azzal, hogy csúszás volt ( ha jól emlékszem max 30-40 perc ) nem si volt nagy gond, sajnos Magyarországon én még nem nagyon láttam olyan eseményt ami időben ment volna le, ezzel nem volt probléma. A Youngboys - Wolves meccset eltekintve nagy bírói bakira sem emlékszem, bár természetesen nem láthattam mindent, de szerintem azt az egy meccset elég erősen a Wolves-nak fújták. Nem nagyon szimpatikus csapat a YB de el kell ismerni az a meccs az övék volt.
A visszalépés pedig így másnap rágondolva talán tényleg kicsit elhamarkodott volt, a részletekbe nem mennék bele mert a döntés csapat és vezetőség belügy, de akkor ott valahogy mindenki kicsit olyan lelkiállapotban volt, hogy nagyon keményen érintette a játékosokat ez az ügy. A legfájóbb pedig az indoklás és a tiltakozás megtagadása volt ( mert természetesen többször is beszéltek a vezetőkkel a kompetens személyek ). Egszerűen az a válasz jött, hogy "ezen már nem változtatunk megint". Azt hiszem, ez egy olyan dolog amiből jól nem jöhet ki az ember, a szervezőkre és mindenkire nézve negatív dolog volt ez a menet közbeni változtatás/visszalépés ügy. Mert ugyan a két eseményt nehéz összehasonlítani, de képzeljük csak el milyen felháborodás lenne akkor ha mondjuk véletlenül szeretett kereklabdás válogatottunk kijutna egy tornára, és mondjuk megkapna egy Ausztriát ellenfélnek, majd a tornára kiérkezve a meccs előtt 1 órával közölnék, hogy akkor tessék szépen Angliával játszani mert ez van és kész... de lehet kicsit sarkított a példa és az is lehet csak én vagyok elfogult. Nem tudom.
Összegezve azért jól éreztem magam, és ez minden ismerősömről elmondható.
Üdv

NightBoY 2010.02.09. 00:08:04

Jahh és így visszaolvasva mielőtt az jönne le, hogy én egy gyenge csapatnak tartom a Miskolcot akkor az nem igaz. Lehet, hogy papíron azok, de senki sem tudhatja mit hoz az adott meccs, mi lesz a pályán. Elnézést ha valakit esetleg ezzel megbántottam volna, nem áll szándékomban erőviszonyokról dönteni, a döntés hátterében is csak részben játszott közre ez.

predoc 2010.02.09. 09:35:54

Szerintem itt az az igazi kérdés,miért kellett menet közben változtatni? Mi volt az a fontos dolog, (kivéve, ha mindenáron Shark-Wolves döntőt akartak :-) )ami miatt hirtelen változtatni kellett. A Titans-nál szerintem ez verte ki a biztosítékot, nem feltétlenül az hogy a Zalával kell játszaniuk. De hát ez valszeg sose derül ki.....
süti beállítások módosítása